تصويب منطقه ويژه اقتصادي نوشهر و لزوم احداث مركز سوانح و حوادث جاده‌اي در غرب مازندران

استاندار مازندران گفت: تصويب منطقه ويژه اقتصادي نوشهر در نوبت كاري مجلس قرار دارد و اميد است با نامه‌اي كه از سوي نمايندگان در استان به امضا مي‌رسد اين مسئله مورد بررسي قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از نوشهر، سيدمحمد كريمي عصر امروز در جمع خبرنگاران استاندار مازندران اظهار داشت: رسيدن به منطقه ويژه اقتصادي از ديگر الزام‌هاي توسعه نوشهر است.
وي تصريح كرد: توسعه بندر از سمت شرقي در حال انجام است و مشكل مصالح مورد نياز نيز در حال برطرف شدن است.
وي از اختصاص 100 هكتار زمين براي منطقه ويژه اقتصادي نوشهر خبر داد و افزود: با اضافه كردن 100 تا 150 هكتار بر وسعت بندر نوشهر و ايجاد جزيره‌اي در خليج بندر نوشهر عمليات بزرگي صورت مي‌گيرد كه نيازمند توسعه فضاي بندري است. استاندار مازندران بر لزوم احداث مركز سوانح و حوادث جاده‌اي در غرب مازندران تاكيد كرد.
وي گفت: ايستگاه‌هايي به ‌صورت ثابت و سيار در حال حاضر توسط هلال احمر مستقر است. وي اظهار داشت: يكي از اين مراكز در مرزن‌آباد ايجاد و مركز ديگري در سي‌سنگان بهره‌برداري مي‌شود كه مجهز به فوريت پزشكي و آمبولانس است. كريمي درباره پايگاه امداد و نجات دريايي بندر نوشهر خاطر نشان كرد: اين پايگاه در توفان هفتم مهرماه استان توانست به رفع بسياري از موانع امدادي دريايي كمك كند. وي افزود: توسعه اسكله امداد و نجات دريايي در اداره كل بنادر براي تمامي بنادر شمال در دست اقدام است و حداكثر تا پايان امسال مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند.
استاندار مازندران با اشاره به ضرورت يكپارچه‌سازي اراضي كشاورزي اظهار داشت: در سفر هيئت دولت يكپارچه‌سازي حدود 70 هزار هكتار از اين اراضي مورد تصويب قرار گرفت و در كميسيون ماده 32 پيگيري شد. وي گفت: بيشتر اين اراضي به‌ دليل كرت‌بندي و مرزهاي شخصي در دست خرده مالكان هستند اما در مكان‌هايي كه همكاري بيشتري صورت گيرد اين يكپارچه‌سازي سريعتر رخ خواهد داد.
كريمي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مشكل كمبود زمين در مازندران تصريح كرد: طرح‌هاي شهري نيز بايد از تراكم‌سازي دوري جست و به ارتفاع‌سازي دست يافت. وي يادآور شد: ساخت نخستين برج 36 طبقه در ساري مجوز گرفت تا به توان فرهنگ كار در ارتفاع براي اين استان نهادينه شود. استاندار مازندران خاطر نشان كرد: بايد از شهرداران بخواهيم به‌ دنبال شهرسازي جديد در بافت‌هاي فرسوده شهري بروند. كريمي از بهره‌برداري راه دسترسي به بندر نوشهر از باغ اكولوژي تا پايان سال خبر داد.
وي بر بيمه‌ محصولات كشاورزي توسط كشاورزان تاكيد كرد و گفت: اين فرهنگ بايد چون بيمه‌ كردن ساير مستغلات، خانه‌ها و اموال نهادينه تبديل شود و كشاورزان بايد لزوم بيمه كردن محصولات را در دستور كار خود قرار دهند. استاندار مازندران با اشاره به نامه استانداران شمالي در خصوص جلوگيري از واردات برنج و مركبات نيز اظهار داشت: در اين نامه بر جلوگيري از واردات مركبات و برنج تاكيد شد.
وي گفت: مشوق‌هاي صادراتي به كشاورزان، خريد تضميني برنج پر محصول و مسائل مربوط به چاي، مركبات و برنج براساس درخواست وزارت بارزگاني جدي‌تر ديده شود.
كريمي ادامه داد: اعتبارات سرمازدگي و خشكسالي گذشته به ميزان 30 ميليارد تومان به اين استان پرداخت شده است و ميزان 20ميليارد تومان نيز براي كشاورزاني كه به‌ هيچ عنوان بيمه نشده بودند و يا از وام استفاده نكردند تدارك ديده شده است. استاندار مازندران درباره نهضت سبز نيز اظهار داشت: اين طرح از گلوگاه تا رامسر توسط فرمانداران و شهرداران در حال پيگيري است. وي در پايان افزود: اين طرح سه سال توسط بسيج سازندگي پيگيري مي‌شود اما وظيفه نگهداري و حراست آن‌ها به عهده مردم است.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده