پاسخ عضو شورای شهر تنکابن به شهروند نوری


دريانيوز : در پي انتشار گزارشي از هفتمين همايش استاني شدن غرب مازندران در اين پايگاه و نامه شهروند نوري در مخالفت با استان جديد جوابيه اي ارسال نموده كه عينا منتشر مي گردد.

بنام خداوند بخشنده و مهربان
مدیریت محترم سایت دریا نیوز
احترامأ ضمن تشکر و سپاسگذاری از فرصتی که در اختیار مردم آزاد اندیش استان سر سبز مازندران قرار داده اید و به جهت اهمیت موضوع استقلال منطقه غرب استان که خواسته به حق اهالی غیور و ولایتمدار غرب استان می باشد و در پاسخ به نامه شهروند محترمی که خود را شهروند نوری نام نهاده اند و اخیرأ طی مطلبی پیرامون استان شدن غرب مازندران ، نظریات خود را بیان داشته اند ، مطالبی در جهت روشن شدن اذهان عمومی به ویژه این هموطن گرامی آماده شده که تقدیم حضور می گردد . امید است تا دیگر هم استانی های عزیز نیز، نظریات خود را بیان داشته و در این رهگذر به نقاط تفاهمی برای تشکیل استان جدید در غرب مازندران برسیم.لذا مراتب تقدیم و امیدواریم تا در پورتال خبری دریا نیوز درج گردد.
در این مقال کوتاه مختصرأ به دلایلی اشاره خواهد شد که باعث گردیده است تا بیش از پیش مردم غرب استان برای تحقق خواسته شان پایفشاری نموده و خود را محق بدانند.بیکاری یکی از عمده ترین مشکلات جامعه امروز بوده و این امر علی الخصوص در شهرستان تنکابن که بنده بخوبی از آن اطلاع دارم ، با رشد فزاینده ای روبرو است.اگر نگاهی به آمار فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی داشته باشیم، مشاهده می کنیم که درصد بالای این قبول شدگان ، بچه های غرب استان مازندران هستند .ولی جای افسوس دارد که تقریبأ بیشترنیروهایی که در ادارات غرب استان شاغل میگردند از بین این عده انتخاب نشده و از شرق استان برای ادارات ما نفر اعزام می گردد و البته نقش پارتی در مرکز استان در این میان بسیارحیاتی بوده است. در حالیکه نیروهای زبده و دانش آموخته ما همچنان بدنبال کار می باشند.
هم استانی عزیز ، آیا باور دارید که شهرستانهای غرب استان همچون نور ، محمود آباد ، چالوس ، نوشهر ، تنکابن و رامسر بیشترین میزان گردشگر و توریست را در تمام فصول سال به ویژه ایام تعطیلات پذیرا هستند ؟شاید به تعبیری بتوان گفت 90 درصد مسافران استان را منطقه غرب در خود جای میدهد به لحاظ آنکه این شهرستانها از مواهب طبیعی گردشگری و آثار تاریخی برخوردار بوده است و طبعأ می بایست از اعتبارات ویژه هم در بخش عمرانی و هم در بخش های دیگر بهره مند گردد . ولی متأسفانه در عمل چنین چیزی را نمیتوان مشاهده کرد . بله ، در مورد اعتبارات عمل ، برعکس بوده و تنها ده درصد اعتبارات به غرب استان تعلق می گیرد !!!و حال اینکه با عنایت به اهمیت این موضوع چنانچه اعتبارات بخش گردشگری و صنعت توریسم بخوبی توزیع شود ، با به وجود آمدن ده ها شغل ، جوانان ما دیگر نگران آینده خود و پیوستن به آمار بیکاران نخواهند بود . در نگاهی دیگر منطقه ما بسیار مساعد برای پرداختن به توسعه بخش پرورش وصادرات گل و. گیاه ،دامپروری و صنعت توریسم و ...می باشد.بارها طرح های کارشناسی شده توسط خبرگان اهل فن در این خصوص ارایه گردیده است ، لیکن بعضأ توسط مسئولان استانی رد شده است !!!در اینجا این سوال پیش می آید که تکلیف سالها و ماه ها وقتی که صرف شده و طرح هایی که میتواند بسیار مثمر ثمر باشد چیست؟آیا فرد متقاضی الزامأ باید به گونه ای مبلغی برای اخذ تأییدیه بپردازد ؟( مستنداتی موجود است)
و در مورد خسارات حوادث غیر مترقبه نیز باید عرض کنم در حادثه برف سال گذشته ، مزارع پرورش ماهی ، گلخانه ها ، زمین های زیر کشت و بالاخره باغداران با خسارت جدی مواجه شدند و تا این تاریخ دیناری به جهت مساعدت دریافت نکرده اند ، در حالیکه با قطع ناگهانی گاز در مرکز استان، دیدیم که ریاست محترم جمهوری به استان آمدند و نهایتأ مشکل حل شد.
هم استانی عزیز شما در فرمایش خود در مورد تنگ نظری اشاره ای داشتید !!!آیا میدانید در منطقه ما استعداد های درخشان و بالقوه ای وجود دارند که چنانچه مجالی برای ظهور داشته باشند ، شرق استان یکه خواهد خورد.افراد نام داری همچون جناب آقای شیخ الاسلامی مسئول دفتر ریاست جمهوری ، جناب آقای ایوبی معاونت محترم وزیر کشور ، جناب آقای دکتر حسینی وزیر محترم اقتصاد و دارایی ، جناب مهندس طاهایی استاندار قزوین ، سردار رویانیان ، مهندس رحیم مشایی مشاور ریاست جمهوری و ریس سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و مهندس نصرتی مدیر کل محترم میراث فرهنگی که بعضأ در کابینه و یا سمت های دیگری در کشور به خدمت مشغول هستند از خطه غرب استان هستند .و همینطور افراد دیگری که متأسفانه در حال حاضر در پست های عادی مشغول بخدمت هستند که باید مجالی فراهم گردد تا از تجربیات مدیریتی ایشان به نحو مطلوبتری استفاده گردد.
هم استانی عزیز آیا میدانید آزاد راه تهران شمال به غرب استان ختم میشود و البته با راه اندازی این شاهراه رونق و توسعه غرب استان بیشتر خواهدشد.
درسال 83 با زلزله کوچکی که در جاده کندوان به وقوع پیوست حدود ده ماه جاده کندوان مسدود شد و این امر باعث گردید تا مسافران ناچارأ از مسیر ساری و هراز طی طریق نموده و وارد استان شوند . و نیز احتمالأ در اخبار بارها شنیده اید که غالبأ در تعطیلات جاده چالوس بسته است و یا مسیر یکطرفه(چالوس به تهران) اعلام میگردد و این تعطیلی های پی در پی جاده ، موجب متضرر شدن بازاریان و کسبه گردیده است؟ آیا به این مسئله تا بحال فکر کرده اید ؟
در مورد حوزه جغرافیایی و حدود منطقه بد نیست اشاره ای به موقعیت تاریخی منطقه نیز داشته باشیم. محال ثلاث کلارستاق تنکابن و سیارستاق که حدود جغرافیایی آن از مرز مشترک رویان به نور الی به مرز مشترک شهرستانهای رودسر و لنگرود می باشد که قبل از دوره رضاخان ، ایالتی بزرگ و مستقل تحت فرمانروایی محمد ولیخان سپهسالار اعظم تنکابنی فاتح تهران بوده است. آیا میدانید کجور کلاردشت یک شهر تاریخی و توریستی است همانند رامسر که زمانی عروس ایران نام داشت. منطقه دوهزار و سه هزار که همگی شهرت جهانی دارند . آیا در برنامه های صدا و سیمای شبکه مازندران نامی از این مناطق به گوشتان خورده است؟ آیا میدانید بیشتر همایش های بزرگ و با حضور فرزانگان و اندیشمندان کشور در رامسر برگزار میگردد و متأسفانه در برنامه های صدا و سیما جایی ندارند.
چرا برای کارهای ادارای حتی کارهای کوچک مثل گرفتن یک امضاء باید وقتی حدود 4 ساعت برای رفتن و همین حدود نیز برای برگشت وقت صرف شود ؟ و جالب آنکه در بیشتر مواقع با عدم حضور مدیر و مسئول مواجه میشویم و این کار بکرات اتفاق می افتد !!!بسیاری از سوانح و متأسفانه فقدان برخی از همکاران و همشهریان که در اثر سوانح رانندگی از بین رفته اند در طی طریق همین راه بوده است!
آری، به مردم سلحشور و ایثارگر غرب استان ، همانطور که در زمان جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس گوش بفرمان رهبر خود بوده و خالصانه فرمان امام را برای حضور در جبهه لبیک گفتند و امروز نیز با پیروی از منویات مقام معظم رهبری عزم خود را برای دفاع از خاک و آرمانهای جمهوری اسلامی جزم کرده اند باید این حق را داد تا بتوانند خواسته برحق خود را بصورت قانونی پی گیری کرده تا این مهم، سرانجام طی مصوبه قانونی به انجام برسد.
اما مطلبی در خصوص استان گیلان بیان داشتید. باید عرض کنم از دورترین نقطه استان یعنی شهر چابکسرتا مرکز استان تقریبأ دو ساعت فاصله زمانی وجود دارد و مدیران ارشد استان گیلان کمتر تفاوتی بین نقاط استان خود قائلند به ویژه آنکه درحال حاضر استاندارگیلان مهندس قهرمانی از شهر چابکسر یعنی دور ترین شهر به مرکز استان انتخاب شده اند . حال نگاهی هم به شهرستان کرج در نزدیکی تهران داشته باشید .آیا شنیده اید که نمایندگانشان در این اندیشه هستند که شهرستان کرج به استان تبدیل گردد ؟ (بد نیست در اینمورد هم مطالعه ای داشته باشید و علل را جستجو کنید).و نکته دیگر که باید بدان اشاره کنم بحث تخصیص اعتبارات است . که این امر در استان ، تنظیم و توزیع میگردد . و در نتیجه شهرستانهای دور دست به مرکز استان همیشه باید با توسل به رایزنی و ملاقاتهای پی در پی با مدیران ارشد استانی یا بهتر بگویم چانه زنی ! بتوانند بخش کوچکی از اعتبارات را از آن خود نمایند . و سوال بنده این است که چرا باید این اتفاق به وقوع بپیوندد؟
از این رو ،نمایندگان فهیم منطقه غرب استان و پیشاپیش آنان جناب آقای ناطق نوری پیشکسوت مجلسیان بطور جد دنبال تحقق این آرزوی دیرینه مردم غرب مازندران هستند و تمام تلاش خود را برای این امر مصروف می سازند. و باز سوالی دیگر، دولتی که سرلوحه کارهای خود را شعار عدالت خواهی و عدالت محوری قرار داده است چرا تحقق خواسته بحق مردم غرب استنان مازندران را در دستور کار خود قرار نداده است؟
هم استانی عزیز: قطعأ استحضار دارید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به حال 11 استان جدید در کشور شکل گرفته است . آیا واقعأ تشکیل این استانها محلی از اعراب نداشت؟ آیا این حرکت بیهوده بود ؟ شما که در نزدیکی شرق استان هستید و از محرومیت برخی نقاط دور دست شرق استان صحبت می کنید . آیا به استان بغل دستتان که زمانی خود در قلمرو استان مازندران بود سری زده اید ؟(استان گلستان) اگر نرفته اید پیشنهاد بنده این است که تشریف ببرید و جویا شوید که آیا شکل گرفتن استان مستقل نفعی برایشان داشته است یا خیر ؟
شهروند محترم و گرامی ، مطالبی که به اختصار تقدیم شده تنها بخش بسیار کوچکی از دلایلی است که میتوان بدانها اشاره کرد . آنچه که مسلم است ودر آینده نه چندان دور به تحقق خواهد پیوست استان شدن غرب مازندران بوده که در این تلاش ، مجموعه خدمتگذاران ، نماینده گان غرب استان در مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان در شوراهای اسلامی بخش ، شهر و روستا وبالاخص حضور بی بدیل مردم سلحشور منطقه حضور فعال و چشمگیری دارند . حال شما خود به قضاوت بنشینید ! آیا این حرکت را هنوز هم یک بازی سیاسی می نامید؟
(شمس الدین امانپور عضو شورای بخش خرم آباد و عضو شورای شهرستان تنکابن)

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده