نماز جمعه این هفته مانند هفته های گذشته با حضور مردم ولایتمدار شهرستان رامسر در مصلی نماز جمعه برگزار گردید.

حجه الاسلام باقرزاده امام جمعه رامسر در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت مجدد بمناسبت ادامه جنایت صهیونیستها و نسل کشی گسترده در منطقه غزه گفت: امروز غزه تبلور عینی جهاد حق و باطل و مبارزه عده ای حق طلب و انسانهای مظلوم در مقابل مجموعه ای از جنایت پیشگان آمریکایی و صهیونیستی است. مردمی که با دست خالی و سلاحهای ابتدایی و در عین محاصره شدید در مقابل پیشرفته ترین سلاحهای اهدایی دولت خبیث و ضد بشری آمریکا ایستادگی می کنند.
وی افزود: مسأله مهم این است که در کنار استفاده رژیم متجاوز از انواع سلاحهای غیرمتعارف و ممنوعه مانند فسفر سفید و بمبهای خوشه ای، جوانان غیور غزه از افکار عمومی دنیا نمره قبولی گرفتند. چرا که از وطن و کاشانه خود دفاع می کنند.
متأسفانه در دنیای امروز، مظلومیت حتی نصیب واژه های لغت هم شده است. در رسانه های وابسته به جبهه استکباری، از جنایت صهیونیستها و حمله برای اشغال غزه بعنوان دفاع و از دفاع جانانه رزمندگان غیور فلسطینی از سرزمین مادری خود بعنوان عملیات تروریستی یاد می شود.
وی با اشاره به بیانیه گروه غیر قانونی طیف علامه دفتر تحکیم وحدت فریب خورده داخلی که مقاومت حماس را بعنوان عملیات تروریستی محکوم کرده اند گفت: شرمتان باد که مانند صهیونیستهای خون آشام موضعگیری کرده و کار را به آنجا کشاندید که سايت رسمی وزارت خارجه رژيم صهيونيستى این بیانیه شما را بعنوان « اقدام شجاعانه» مورد تمجید قرار دهد.
امام جمعه رامسر گفت: تردیدی نیست که دلیل اصلی این حملات و همچنین همراهی و حمایت حکومتهای عربی از نسل کشی مردم غزه، ریشه کن نمودن روحیه مقاومت نه فقط در مردم فلسطین بلکه در منطقه خاورمیانه و در میان جوانان غیور و مسلمان است و هر روز که می گذرد، ابعاد جدیدی از خیانت اعراب علنی می شود. چنانکه به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، در هفته گذشته و در سیزدهمین روز تجاوز به غزه آقای «عمر سليمان» رئيس سازمان اطلاعات مصر در دیدار با «عاموس گلعاد» مشاور سياسى وزير جنگ رژيم صهيونيستى، صراحتا از رژيم صهيونيستى ‏براى اين‏كه نتوانسته است در اين مدت به حاكميت حماس در نوار غزه پايان دهد، انتقاد كرد.
امام جمعه رامسر در ادامه اظهار داشت: حماقت رژیم صهیونیستی در این بود که فکر می کرد با همکاری حکومت خائن مصر حداکثر ظرف یکهفته کار حماس را یکسره می کند، همانطور که این حماقت را درباره حزب الله لبنان نیز داشت. ولی اکنون شکست خورده و علیرغم شدید ترین حملات هنوز نتوانست به اهداف خود برسد و قطعا در ادامه هم مفتضح شده و بجایی نخواهد رسید.
چنانکه رئيس سازمان اطلاعات مصر در همان ملاقات به مشاور وزیر جنگ اسرائیل گفت: ما به شما مهلت كافى براى‏ از بين بردن حماس داديم، شما به ما گفتيد كه از بين بردن حماس سه يا چهار روز زمان نياز دارد، همچنين «مئير داگان» رئيس موساد نيز شخصا در منطقه طابا به من گفت كه پايان جنگ در بيشترين احتمالات بيشتر از يك هفته نخواهد شد.
وی خطاب به حکومتهای عربی گفت: گوشتان را باز کنید و این کلمات گهربار امام حکیم ما را بشنوید که خطاب به شما فرمود: « ابرقدرت‏ها، آن لحظه‏اى كه منافع‏شان اقتضا كند، شما و قديمى‏ترين وفاداران و دوستان خود را قربانى مى‏كنند و پيش آنان دوستى و دشمنى و نوكرى و صداقت، ارزش و مفهومى ندارد، آنان منافع خود را ملاك قرار داده‏اند و به صراحت و در همه جا از آن سخن مى‏گويند».
حجه الاسلام باقرزاده به بهانه های واهی اسرائیل غاصب و حامیان رسانه ای آن درباره جلوگیری از قاچاق اسلحه برای حماس و اتهام ایران گفت:
اولا دولت حماس بعنوان یک دولت قانونی حق تولید و خرید سلاح برای دفاع از مردم خود را دارد و این موضوع، ادعای احمقانه ای بیش نیست.
ثانیا: مگر آمریکا پیشرفته ترین سلاحهای روز و مدرن را به اسرائیل اشغالگر اهدا نمی کند؟ مگر این رژیم جعلی انواع سلاحهای ممنوعه اهدایی آمریکا را بر علیه مردم بی دفاع غزه استفاده نکرده است؟
ثالثا: شهر کوچک غزه مدتهاست که در محاصره بوده و حتی از ورود دارو و غذا و سایر کمکهای بشردوستانه جلوگیری می شود. با اینحال از کجا اسلحه به غزه قاچاق شده است؟
ایشان در ادامه به سالروز شهادت حجت‏الاسلام و المسلمين نواب صفوى، طهماسبى، واحدى و ذوالقدر اشاره کرده و از این دلاورمردان آزاده بعنوان پیشتازان جبهه شهادت و مبارزه با حکومت منحوس پهلوی دانسته و از آنان تجلیل نمود.

ایشان همچنین به هفته شورای آموزش و پرورش اشاره نموده و شورا را نماد همفکری و همدلی برای نیل به اهداف والا در عرصه تعلیم و تربیت دانست.
انتقاد شدید به واردات برنج
امام جمعه رامسر در بخش د یگری از سخنان خود به واردات بی رویه برنج شدیدا اعتراض کرد و گفت: درآمد عمده خطه شمال عموما و مازندران خصوصا از کشاورزی بخصوص مرکبات و برنج است. متأسفانه هر از چند گاهی شاهد اعلان واردات رسمی برنج از یک طرف و واردات فراوان از طریق قاچاق می باشیم که در جای خود تأثیر بسزایی در رکود بازار برنج داخلی دارد. این در حالی است که کشاورزان هنوز دسترنج زحماتشان در انبارها مانده و بازار بخاطر واردات از رونق افتاده است. چای و مرکبات هم معمولا از این وضعیت برخوردارند.
سؤال اینجاست که چرا بعضی از کالاها مانند محصولات صنعتی چون خودرو به سختی وارد می شود و عوارض سنگینی برای آن وضع می شود تا موجب خسارت صنایع داخلی نشود ولی وقتی به محصولات کشاورزی میرسیم این نگاه عوض می شود.
وی افزود: آقای وزیر بازرگانی آیا تا بحال پای درد دل این کشاورز نشسته اید تا با درد دلها و رنجهای او آشنا شوید. از یک طرف افزایش قیمت هزینه تولید مانند قیمت نهاده های کشاورزی و از طرفی رکود بازار محصولات داخلی منطقی و معقول است؟.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده