سالانه دوهزار ميليارد‌ ريال يارانه نان در مازندران پرداخت مي‌شود




رييس هيأت مديره شركت غله منطقه دو كشور:
تفاوت قيمت آرد و نان در مازندران از ميزان اعتبارات استان بيشتر است.
به گفته حيدري تامين آرد و نان به عنوان يكي از نيازها و دغدغه‌هاي جامعه است كه هم اكنون دولت در راستاي تامين اين محصول با وجود قيمت صدهزار ريالي توليد آرد با قيمت 75 ريال در اختيار خبازان قرار مي دهد.
وي با اشاره به اينكه سرانه آرد مصرفي ايران بالاتر از سرانه مصرف كشورهاي ديگر جهان است، يادآور شد: مديريت مصرف نان از سوي شهروندان از مهمترين مسائلي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش ايسنا، حيدري زياد بودن تعداد نانوايي‌ها را يكي از دلايل افزايش سرانه مصرف نان دانست و گفت: براساس ميانگين كشوري به ‌ازاي هر يك‌ هزار و 200 تا يك ‌هزار و 500 نفر بايد يك واحد خبازي وجود داشته باشد.
وي به تعداد سه هزار و 420 واحد خبازي موجود در استان مازندران اشاره كرد و گفت: در حالي كه در استان مازندران به ازاي هر 700 نفر يك واحد خبازي وجود دارد.
رييس هيات مديره شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور ادامه داد: اين تعداد بالاي خبازي‌ها منجر مي‌شود كه سرانه مصرف نان در مازندران به نسبت استان‌هاي ديگر افزايش يابد .
وي از افزايش قيمت نان در اوايل سال آينده در مازندران پس از دو سال عدم تغيير قيمت خبر داد و گفت: با توجه به وقوع تورم در ابتداي هر سال طي دو سال اخير قيمت نان در استان مازندران هيچ گونه تغييري نكرده است.
حيدري با تاكيد بر به روز رساني صنايع آرد و نان در كشور ادامه داد: كارخانه‌هاي آرد به ‌منظور بالا بردن كيفيت آردهاي توليدي مورد نياز خبازي‌ها اقدام به بازسازي كنند.
وي گفت: از 17 كارخانه آرد استان مازندران 15 كارخانه فعال و 10 كارخانه نياز قديمي و نياز به بازسازي دارد.
منبع : ايسنا

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده