کارخانه کمپوست در تنكابن احداث می شود


معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: طرح مطالعاتی پسماند که از خواسته‌های جدی وزارت کشور است انجام شده و در حال حاضر در چهار منطقه قائمشهر، بهشهر، ساری و تنکابن کارخانه های کمپوست در حال احداث است.
به گزارش خبرنگار مهر ، سید عیسی هاشمی حیدری بعد از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه راهبردی پسماند زباله استان در ساری با بیان اینکه توجه به جاذبه‌های گردشگری و بررسی‌های کارشناسی، مکان‌یابی برای احداث کارخانه کمپوست انجام شده، اظهار داشت: با توجه به نتایج زمین‌شناسی رویکرد مجموعه تصمیم‌گیری استان درباره مکان کارخانه کمپوست برآن شد که از بالادست به پایین دست و مناطق جلگه‌ای تغییر یابد.
معاون امور عمرانی استاندار خطاب به مردم ساری گفت: با آغاز اولین مرحله کار اجرایی کارخانه کمپوست ساری بر روی زمین، این نوید را به مردم این شهرستان می‌دهیم که ظرف مدت شش ماه کارخانه‌ای بسیار مجهز و مدرن برای رفع مشکل و رفاه حال آنان آماده کنیم.
وی تصریح کرد: به ‌دلیل نزدیکی شهرها و براساس میزان زباله آنها، برای احداث کارخانه کمپوست استان به 10 منطقه تقسیم و مقرر شد عملیات بسترسازی و ابنیه پنج مرکز اولویت‌دار ساری، بهشهر، قائمشهر، تنکابن و نوشهر آغاز شود.
هاشمی با اشاره به منابع تولید پسماند در بخش‌های مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و خدماتی، بیان کرد: زباله‌های مسکونی ۸۰ درصد پسماندها را تشکیل می‌دهند که ۷۰ درصد آن قابل تبدیل به کمپوست .خبرگزاری مهر
وی با تاکید بر تغییر الگوی مصرف در مازندران خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد زباله استان تر است و تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد زباله‌ها خشک است که باید همگام با فرهنگ‌سازی در این زمینه الگوی مصرف نیز تغییر یابد.
در این جلسه طرح جامع مدیریت پسماند شهرهای قائمشهر، جویبار و سوادکوه با محوریت قائمشهر و بهشهر، نکاو گلوگاه با محوریت بهشهر که توسط رمضان موسوی مجری طرح ارائه شده بود پس از بررسی تصویب شد.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده