گزارشي از روز هواي پاك در تنكابن


برگزاری مراسم روز هوای پاک با حضور دکتر علی اشرفی پور مدیر کل اداره محیط زیست استان در دبستان دخترانه شاهد از بخش خرم آباد تنکابن برگزار گردید .
به گزارش خبرنگار دريانيوز ،در این مراسم همچنین غلامرضا مشایخی فرماندار ، سید محسن کاظمی مازندرانی ریاست اداره محیط زیست ، مهندس عطایی ریاست جهاد کشاورزی ، مسئولان آموزش و پرورش شهرستان به همراه تنی چند از اعضاء جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست تنکابن ، مدیریت و معلمان مدرسه شاهد حضور داشتند .
دکتر اشرفی پور در آغاز این مراسم گفت: امسال در حالی ما این مراسم را برگزار میکنیم که متأسفانه در غزه هوا به شدت در اثر پرتاب گلوله های گازهای سمی آلوده گردیده و بسیاری از مردم شهید شده اند . در اخبار و رسانه ها می بینید و میشنوید که هر روز تعداد بیشتری از فرزندان و بچه ها راهی بیمارستانها می شوند .
امروز در غزه روز هوای پاک نیست ، امروز غزه در چنگال صهونیست ها اسیر بوده و از داشتن آسمان سیاه مملو از دود رنج می برد .
مدیر کل محیط زیست استان مازندران در ادامه سخنان خویش افزود: دانش آموزان ، باید به خوبی به اهمییت داشتن هوای پاک آگاه باشند . توصیه های ایمنی را جدی گرفته و اولیاء خود را برای رعایت مقرارات سفارش کنند .
رعایت مواردی همچون وجود نقص در سیستم سوخت رسانی اتومبیل ،استفاده از وسایل استاندارد حرارتی مثل بخاری ها ، و ...میتواند کمک موثری در بهبود شرایط آب و هوایی ایجاد نماید.
دکتر اشرفی پور در ادامه این مراسم به ضرورت برگزاری چنین مراسمی اشاره داشته و افزود: ما در زمانی زندگی میکنیم که تحول در دنیا بسیار سریع اتفاق می افتد . تکنولوژی در صنایع به سرعت رو به پیشرفت بوده و البته در این چرخه پر هیاهوی صنعتی ، باید بیش از هر چیز به داشتن محیط زیستی عاری از انواع آلودگی ها فکر کرد و برای رسیدن به آن تلاش کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از برنامه های بزرگداشت هفته پاک در استان اشاره نمود. روز شنبه 28 دیماه نشست مطبوعاتی و تلویزیونی ، روز یکشنبه 29 دیماه بصدا در آوردن زنگ همیاران هوای پاک با همکاری سازمان آموزش و پرورش در مدارس سراسر استان .
در ادامه این مراسم غلامرضا مشایخی فرماندار تنکابن طی سخنان کوتاهی در مورد اهمیت وحفظ هوای پاک گفت: خوشبختانه دانش آموزان ما همه به اهمیت داشتن هوای پاک واقف بوده و در این راه به ما کمک می کنند .
مشایخی در ادامه افزود: امروز ما بارها کلمه پاک را شنیدیم . لذا از تمام دانش آموزان میخواهم تا با کلمه پاک جمله بسازند . و از طریق مدرسه برای ما بفرستند . البته به پنج نفر که بیشترین و پر معنی ترین جملات را یادداشت کرده باشند . جوایزی نیز تقدیم خواهد گردید. درحاشیه این مراسم ، مدیر کل محترم سازمان محیط زیست استان مازندران افزود: در مورد ضرورت نگاه همه جانبه به مسئله هوای پاک گفت: امروزه دنیا از نظر توسعه صنایع با شتاب غافلگیر کننده ای روبرو بوده است و البته در این گیر و دار چه بسا به مسایل زیست محیطی آنطور که باید توجه کافی مبذول نگردیده است و این امر حکایت از آن دارد که ما باید به سرعت هم برای جبران خسارات ناشی از این سهل انگاری ها و هم اتخاذ تدابیر امنیتی زیست محیطی سریعأ وارد عمل شده و ابتکار عمل را در دست بگیریم.لذا برگزاری این چنین همایش هایی میتواند به جلب نظر عمومی شهروندان نسبت به شیوه های اجرایی کاستن از آلودگی ها منجر شود .
اشرفی پور در ادامه افزود: آلاینده های ناشی از ناوگان حمل و نقل ،آلاینده های تأسیسات صنعتی و آلاینده های منازل و مراکز خدماتی جزء مهمترین منابع آلوده کننده به شمار میروند . و متأسفانه آلودگی ایجاد شده نه تنها در کلان شهر ها بلکه درتمام نقاط تأثیر گذار بوده وشهرهای با تراکم جمعیت بالا را نیز در بر میگیرد.
مدیر کل محیط زیست استان در مورد وضعیت آلودگی هوای استان مازندران گفت: خوشبختانه هوای استان از نظر شاخص های تخصصی محیط زیست پاک گزارش شده و استان مازندران از جمله استانهایی در کشور بوده آلودگی خاص و بحرانی را ندارد.
دکتر اشرفی پور همچنین با اشاره به شعار هوای پاک که امسال بر آن تاکید شده است گفت: معاینه فنی ، خودروی سالم وهوای پاک .را برای امسال انتخاب کرده اند و تمهیداتی همچون مشارکت محیط زیست در بخش معاینه فنی خودروو اندازه گیری وضعیت گاز خروجی از لوله اگزوز خودرو را نام برد.
اشرفی پور در ادامه افزود: خوشبختانه محیط زیست استان با شورای ترافیک استان تعامل خوبی را داشته و از سال گذشته تا به امروز شش شهرستان استان صاحب مراکز فنی معاینه زیست محیطی خودرو شده اند .وی همچنین افزود: در آینده پنج شهرستان دیگر نیز به این مراکز مجهز خواهند شد.
اشرفی پور در پایان تأکید کرد که صاحبان خودرو ها سالانه موظفند یکبار وسیله نقلیه خود را از نظر زیست محیطی معاینه فنی نمایند .

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده