غاز صدور شناسنامه های جدید در تنكابن

طرح صدور شناسنامه جدید برای افراد بالای پانزده سال، با صدور شناسنامه تنی چند از مسئولان تنکابنی آغاز و تحویل متقاضیان گردید. گفتنی است ثبت احوال شهرستان تنکابن دومین مرکزی است که در استان مازندران به این سیستم مجهز شده است.

ریاست اداره ثبت احوال تنکابن در گفتگویی با خبرنگاران در مورد شناسنامه های جدید گفت: شناسنامه های جدید از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است و پیش از این برای افراد زیر 15 سال صادر می شد و بر اساس پیش بینی وزارت کشور تا 3 سال آینده 70 میلیون قطعه از این شناسنامه ها برای تمام ایرانیان صادر خواهد شد.

در مراسمی که به همین مناسبت در محل اداره ثبت احوال بر پا گردید ، حجت الاسلام قدوسی امام جمعه ، رستم زرودی معاونت فرمانداری ، مهندس امانپور ریاست شورای اسلامی شهرستان ،اسحاق شریعتی ریاست شورای اسلامی، فرشته سپهر معاونت شهرداری ، حاج تقی پزشکی و مهندس نیکفرچام دیگر اعضاء شورای اسلامی شهر تنکابن و جمعی دیگر از مسئولان و خانواده معظم شهدا حضور داشتند. رئیس اداره ثبت احوال در بخشی از سخنان خویش گفت: تولید شناسنامه جدید در دستور کار سازمان ثبت احوال کشور قرار گرفت تا دیگر امکان جعل این اسناد به راحتی امکانپذیر نباشد. وی افزود: صدور شناسنامه جدید و کارت هوشمند ملی در راستای مکانیزه کردن فرایندهای ارائه خدمات، با سرعت بالا و هزینه کم، در کشور آغاز شده است.

رییس ثبت احوال تنکابن در مورد الزام آور بودن تعویض شناسنامه ها برای همگان تصریح کرد در حال حاضر نیازی مبنی بر اعلام عمومی برای تعویض نیست و هر زمان که شهروندان نیاز به تعویض اسناد سجلی خود داشته باشند ،با مراجعه به اداره ثبت احوال و تسلیم مدارک ،شناسنامه جدید که از طریق دستگاه چاپگر صادر میگردد در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

فاخری در خاتمه سخنان خویش خاطر نشان ساخت: سازمان در 570 نقطه نمایندگی ثبت احوال داشته و65 نهاد و سازمان دولتی برای ارائه خدمات الکترونیکی با این سازمان مرتبط هستند.
منبع: دریانیوز

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده