معاون شبكه درمان رامسر:توجه به بهداشت حرفه‌اي كشاورزان ضروري است

به گزارش خبرگزاري فارس از رامسر، سيده‌رزا پورسيد صبح امروز در جلسه‌‌اي كه به همين منظور با حضور كشاورزان و دامداران شهرستان برگزار شد، افزود: كشاورزان در طول مدت توليد محصولات كشاورزي و باغي خويش براي هرچه مرغوب‌تر شدن محصولاتشان و جلوگيري از انتشار بيماري‌ها و آلودگي‌ها طي چندين مرحله از سموم استفاده مي‌كنند كه اين سموم و حشره‌كش‌ها براي سلامتي انسان ضرر دارد.
وي اظهار داشت: قابليت سمي بودن بسياري از آفت‌كش‌ها طوري است كه استفاده نابه‌جا و ناآگاهانه كشاورزان از آنها به طور قطع مي‌تواند تعداد زيادي از مردم را تحت تاثير قرار داده و در بسياري از موارد آثار كشنده‌اي را به جا مي‌گذارد.
پورسيد در ادامه به اهميت استفاده صحيح از اين سموم اشاره كرد و ادامه داد: كشاورزان و دامداران ما در مرحله اول با آگاهي كامل از مخاطرات شغلي خود بايد استفاده صحيح از سموم و ابزارآلات كاري خود را آموخته و هر يك از آنها را در جايگاه خود و با رعايت اصول ايمني استفاده كنند.
در ادامه اين جلسه، پس از ارائه راهكارهاي لازم توسط شيوا تقوايي كارشناس بهداشت حرفه‌اي شبكه درمان رامسر هر يك از حاضران مشكلات و نظرات خود را بيان داشتند و در پايان مصوب شد؛ چون فعاليت دامپروري در فصل تابستان به‌صورت تجمعي و سنتي در مناطق ييلاقي صورت مي‌گيرد؛ كارشناسان جهاد كشاورزي، دامپزشكي و شبكه بهداشت آموزش‌هاي لازم در اين زمينه را براي دامداران ارائه كنند و همچنين يك جلسه آموزشي بهداشت حرفه‌اي در دهستان اشكور رامسر برگزار شود.
در اين جلسه مصوب شد؛ تمام سمپاش‌هاي منطقه توسط جهاد كشاورزي شناسايي و براي آموزش به شبكه معرفي شوند تا ضمن آموزش‌هاي لازم معاينات دوره را نيز انجام دهند.
همچنين مصوب شد در شش ماهه دوم آموزش بهداشت شغلي براي ماهيگيران پره اتحاد ميانهاله و پره شهيد شيرودي درياپشته از طرف شبكه و اداره شيلات برگزار شود.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده