مربع لاريجاني، مشايي، حسيني و جوادي ؟

در حالي كه كمتر از ده درصد مردم مازندران!! از حضور گردشگران و مسافران سود مي برند ذوق زدگي برخي از مسئولان مازندران و انتشار اخباري از حضور لحظه به لحظه گردشگران به استان موجب تعجب همگان شده است.
به گزارش دريانيوز، اين اخبار غرور انگيز!! از آخرين روزهاي سال گذشته شروع شده تا امروز ادامه دارد. جالب آنكه مسئولين مرتبط با سفرهاي نوروزي چنان با هيجان آن را مطرح مي نمايند كه گويي مازندران و مازندراني همين امروز از فقر و عقب ماندگي رها شده و رنگ رفاه و پيشرفت، توسعه و آباداني را به خود مي بيند.
يكي از دهها نمونه ها، اظهارات جانشين دبير ستاد تسهيلات سفر مازندران است . شيدفر به خبرنگاران گفته است كه با احتساب خرج‌كرد 60 هزار تومان براي هر گردشگر، مازندران تاكنون از گردشگران نوروزي 420 ميليارد تومان درآمد كسب كرد‌ه است.
از طرفي اغلام مي شود كه 7 ميليون و 76 هزار گردشگر نوروزي تا اين لحظه به مازندران سفر كرده اند و مازندران‌ بين استان‌هاي كشور رتبه نخست اقامت مسافران را دارد.
دوستي اين خبر را خواند از او پرسيدم نظرت چيست؟ وي كه مازندراني نيست و نا آگاه از دل اين خبر گفت : اين مازندرانيهاي ثروتمند! توجيه اين دوست بماند كه با چه ادله اي توانستيم او را قانع كنيم اما وقتي اين خبر را در كنار اخبار ديگري مي خوانيم ديگر تحليلهايمان آشفته مي شود.
وقتي مي شنويم كه مسئولان محيط زيست، اعلام مي كنند سالانه هزار و 250 تن زباله خشك توسط گردشگران در مازندران توليد مي‌شود كه از بين رفتن زباله با مواد زائد تباه‌نشدني صد تا 700 سال طول مي‌كشد.
حال بايد پرسيد سهم مازندران از صنعت گردشگري چيست ؟ سهم مازندرانيها از اين درآمد ميلياردي چند تومان است؟ آيا بايد اين موضوعات به فقر سبز ارتباط ندارد؟ آيا بايد تنها به جمله مسافران و گردشگران كه مي گويند مازندرانيها مهمان نواز هستند ذوق كرد و ...
به گفته مسئولين مازندران در طول سال پذيراي بالغ بر بيست ميليون مسافر و گردشگر است آيا وقت آن نرسيده است كه مسئولين حق و سهم خود را از گردشگري و توريسم بستاند؟ وظيفه مسئولين استان اعم از دستگاههاي اجرا و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي در اين پروسه چيست؟
به نظر مي رسد مربع مازندراني حاكم در قدرت يعني رييس مجلس شوراي اسلامي ( آقاي لاريجاني ) وزير اقتصاد ( آقاي حسيني) ، معاون گردشگري (آقاي مشايي) و معاون حفاظت از محيط زيست (خانم جوادي) به همراه ديگر مسئولان در استان مي تواند كمك بزرگي در رسيدن مازندران به توسعه و رفاه از اين مسير باشد اما اينكه آيا اين همكاري شكل مي گيرد؟ آيا كسي پيش قدم مي شود و دهها سوال ديگر در آينده پاسخ خواهد گرفت. دريانيوز

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده