جمعي از مردم و مسوولان رامسر خواستار توسعه ورزش همگاني در منطقه شدند

شماري از مردم و مسوولان و ورزشكاران رامسر با اشاره به نقش تاثيرگذار ورزش همگاني و فراهم بودن وضعيت اكوتوريستي منطقه براي انجام آن، بر نهادينه‌سازي و فرهنگ‌سازي ورزش همگاني و توسعه آن تاكيد كردند.
" فاطمه شيرين‌كام" نايب رييس بانوان هيات ورزش‌هاي همگاني رامسر به‌ايرنا گفت : با توجه به ويژگي‌هاي خاص زندگي در شرايط عصر حاضر ، ورزش جايگاهي ويژه‌اي در برنامه‌ريزي‌ها قرار دارد.
وي افزود : ورزش مي‌تواند رفاه جسمي ، روحي و اجتماعي را تامين كند و ورزش همگاني هر سه مولفه را دارا است.
وي خاطرنشان كرد : گرچه در سال‌هاي اخير در حوزه توسعه فضاهاي ورزشي و سالني توفيقات بزرگي در سطح ملي حاصل شده اما متاسفانه در بحث فرهنگ‌سازي آنچنان كه شايسته است ، كار نشده است.
شيرين كام اضافه كرد : بايد از تجربيات ساير استانها در توسعه ورزش‌هاي همگاني از جمله زنجان كه به عنوان پايتخت ورزش‌هاي همگاني از سوي فدراسيون جهاني معرفي شده، استفاده نمود.
" احسان برزگر " عضو هيات رييسه ورزش همگاني رامسر گفت : ورزش همگاني بستر مناسبي براي سلامت فردي و اجتماعي است.
به گفته او بايد با طراحي و تدوين كميته‌هاي مختلف به اين رشته ورزشي توجه ويژه نمود.
وي تصريح كرد : در كنار برنامه‌هاي عمومي و همگاني بايد كارهاي فرهنگي نيز مورد توجه قرار گيرد.
" عباس احمد ماچياني " رييس هيات ورزش‌هاي همگاني شهرستان رامسر به ايرنا گفت : ورزش‌هاي همگاني به جهت گستردگي مخاطبان و كم هزينه بودن آن بيش از گذشته بايد مورد توجه قرار گيرد و در برنامه‌ريزي‌ها لحاظ شود.
وي يادآور شد : شهرستان رامسر از جمله شهرستانهاي شمال ايران با موقعيت ممتاز طبيعي و اكوتوريستي براي ورزش‌هاي عمومي و همگاني است و از پتانسيل بايد نهايت استفاده را كرد.
احمدي ماچياني تصريح كرد: براي بالندگي ورزش همگاني در درجه‌اول نيازمند فرهنگ‌سازي به ويژه در حوزه آموزش و پرورش مي‌باشيم.
وي اظهار داشت : تنها راه همگاني كردن ورزش و حضور موثر آنها در برنامه -هاي عمومي استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي است.
رييس هيات ورزش‌هاي همگاني رامسر گفت : اين هيات در نظر دارد در سايه تعامل با هيات‌هايي نظير ورزش روستايي و كوه‌نوردي زمينه‌هاي بيشتر كار و برنامه‌ها را فراهم آورد.
" سيد كمال سيدي " عضو شوراي اسلامي شهر رامسر به ايرنا گفت : رويكرد شورا به ورزش رويكرد مثبت و نگاه ويژه به ورزش همگاني است.
وي اضافه كرد : در بودجه سال ‪ ۸۷‬شوراي شهر رامسر حدود ‪ ۲۵۰‬ميليون ريال براي حوزه ورزش پيش بيني شده است.
وي ادامه داد : در همين راستا مدتي پيش اولين بوستان ورزشي براي توسعه ورزش‌هاي همگاني با صرف ‪ ۵۰۰‬ميليون ريال اعتبار توسط شهرداري رامسر در بلوار معلم راه‌اندازي شده است.
وي گفت : برنامه رامسر تا سال ‪ ۹۰‬رسيدن به شهر پاك ، شاد و ايمن است كه ورزش همگاني مي‌تواند در رسيدن به اين چشم انداز ما را ياري كند.
سيدي افزود : همچنين اولين پارك محله در منطقه ابرايشم محله رامسر براي شادابي عموم مردم راه اندازي شد.
" سپيده رحيم مشايي " معاون اداري مالي شهرداري رامسر به ايرنا گفت : بايد در زمينه شاداب‌سازي اجتماعي به ويژه ورزش بانوان در سطح شهرستان قدم‌هاي جدي تر برداشت كه مهمترين رويكرد توسعه ورزش همگاني است.
به گفته او به تناسب جمعيت بانوان در مقايسه با جمعيت آقايان بايد در زمينه توسعه ورزش اقدام شود ونياز اين قشر عظيم و تاثيرگذار فراهم آيد.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده