سالانه دو میلیون هکتار مرتع در کشور تخریب می شود

رئیس گروه جنگلکاری و پارکهای سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سالانه دو میلیون هکتار مرتع در کشور بر اثر چرای بی رویه دام تخریب می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سجادی صبح پنج شنبه در همایش منابع طبیعی و تشکلهای غیردولتی در رامسر افزود: اکنون سالانه بر اثر فرسایش خاک سه میلیارد تن خاک جابجا می شود و یک میلی متر خاک از بین می رود.
وی اظهار داشت: 70 میلیون راس گوسفند در مراتع کشور چرا می کنند که بیش از چهار برابر ظرفیت مراتع است که برای صیانت از عرصه های ملی و مراتع نیازمند عزم جامع و ملی هستیم.
به گفته سجادی، ایران از نظر پوشش جنگلی جزء کشورهای فقیر بوده و باید به حفاظت بهای بیشتری داده شود و در حال حاضر حدود هفت و نیم درصد پوشش جنگلی در کشور وجود دارد که باید حفظ شود.
وی میزان فرسایش خاک در کشور را نگران کننده دانست.
همچنین در این همایش مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: چهار میلیون هکتار باید به پوشش جنگلی کشور افزوده شود.
ارسلان منصوری افزود: اکنون پوشش جنگلی کشور هفت و نیم درصد بوده که باید به 10 درصد برسد.
وی اظهار داشت: چرای بی رویه و فرسایش خاک از جمله عوامل تهدید کننده عرصه های ملی بوده که باید مدیریت و کنترل شوند و برای افزایش سطح پوشش جنگلی باید طرح نهضت سبز شتاب بیشتری بگیرد.
به گفته منصوری، اکنون 31 دستگاه در طرح نهضت سبز کشور که از سال 78 آغاز شد، عضویت دارند.
این مسئول بیان داشت: بر اساس این طرح حدود 900 کیلومتر از حاشیه راه های مازندران نهال کاری می شود.
در این همایش از شماری از همیاران طبیعت قدردانی شد.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده