تشکیل استانی در غرب مازندران رد شد

مدتهاست كه استاني شدن غرب مازندران در دستور كار برخي از گروهها و جريانات و حتي سازمانهاي مردم نهاد در غرب مازندران قرار گرفته است اين موضوع محل تضارب آراء نخبگان و كارشناسان در مازندران قرار گرفته است. بنا برهمين دليل دريانيوز نظرسنجي با اين موضوع را در دستور كار قرار داد و پس از سه ماه کاربران اینترنتی تشکیل استانی در غرب مازندران را رد کردند.

همانطور كه پيش بيني مي شد پيامهاي گوناگوني برايمان ارسال شد از نظرات كارشناسي تا متهم شدن به تقسيم استان و يا يكپارچگي اما از اول روي اصلي كه با دوستان در اين پايگاه خبري تحليلي گذاشتيم، صبورانه تحمل كرديم چون احساس ما اين بود كه اينگونه مباحث مي بايست در فضايي غير دولتي به چالش كشيده شود و به بحث گذاشته شود نه در اتاق هاي سياسي و يا در جمع عوام .
نظر سنجی سایت دریا نیوز که با پرسش " تاسيس استاني جديد در غرب مازندران؟ " به رای مخاطبان گذاشته شد و به مدت سه ماه بر روی خروجی این سایت قرار داشت سه گزینه زیر پيشنهاد شده بود :

1: کاملا موافق هستم

2: كاملا مخالفم

3: موضوع کارشناسی شود

نظرسنجی سایت دریا نیوز در خصوص استانی شدن غرب مازندران نتایج جالبی را در برداشت، جمعیت آماری این نظر سنجی 984 نفر بود که بر این اساس بيش از 36 درصد(359 ) کاملا موافق بودند که غرب مازندران استان بشود و43 درصد (426) نفر مخالف استانی شدن غرب مازندران بودند و بيش از 20 درصد (204 ) نفر با کارشناسی کردن موضوع رای داده بودند.

جدا از نتایج این نظرسنجی که در محیطی محدود و آن هم از سوی کاربران اینترنتی بدست، آمد آیا همه مردم مازندران نیزموافق اند استانی دیگر از دل این استان زاده شود، اگرچه خواسته مردم غرب مازندران به حق است و نیازمند پیگیری از سوی مسئولان استانی است، اما کاش مسئولان استان به خواسته های مردم غرب پاسخ درستی می دادند و همان سیستم فرماندرای کل را پیاده می کردند و امکاناتی مشابه آنچه که در مرکز استان است را در این منطقه فراهم می کردند و فقط مدیریت در مرکز می بود، مردم غرب مازندران به شدت پیگیر این قضیه هستند و با گذاشتن همایش ها و نشست هایی در پی این خواسته هستند ولی آیا فقط استان جدید چاره درد آنهاست، کاش مسئولان امر فرمانداري ويژه شدن تنكابن را در دستور کار قرار می دادند و هر چه زودتر اجرايي كنند تا نه خلف وعده می کردند و نه مردم غرب اندر خم یک کوچه نمی ماندند و مدام دست به دامان این مسئول و نامه نگاری به مسئول ... نمی شدند.

با این همه ما فقط در پی انسجام استان مازندران و در کنار آن هم توجه به خواست مردم غرب مازندران در توزیع امکاناتی هم پای مرکز برای این منطقه هستیم.
منبع: دريانيوز

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده