افزايش شمار قربانيان سواحل شمالي


براساس گزارش‌هاي آماري حاصله، شمارغرق شدگان سواحل شمالي كشور در 6 ماهه نخست 87 اعلام شد.
دكتر مشيانه حدادي، سرپرست اداره پيشگيري از سوانح و حوادث كشور، در گفت وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين كه در 6 ماهه نخست 87 در 2 استان گيلان و مازندران 269 نفر در معرض خطر غرق شدگي قرار داشتند، ‌افزود: از اين تعداد 216 نفر فوت و 53 مورد با موفقيت احيا شدند.
وي، با بيان اين كه فوت‌شدگان ناشي از غرق شدگي در 6 ماهه نخست 87 در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته است، يادآور شد: بالاترين ميزان غرق شدگي در گروه سني 10 تا 24 سال و سپس 25 تا 44 سال بوده است.
سرپرست اداره پيشگيري از سوانح و حوادث كشور، با بيان اين كه 87 درصد از مصدومان مرد و 13 درصد زن گزارش شده است، افزود: بر پايه گزارش‌هاي حاصله 76 درصد از اين مصدومان ميهمان و 24 درصد بومي استان بوده است.
دكتر حدادي، افزود: اين گزارش‌ها حاكي از آن است كه 8 درصد غرق‌شدگان در محدوده طرح سالم سازي و 83 درصد در خارج از طرح دچار حادثه شده‌اند.
وي، با اشاره به وجود و استقرار حدود 30 پايگاه در دو استان شمالي براي امداد ساحلي به صورت كمپ در مناطق طرح افزود: در اين طرح نيروهاي پرستار با سيستم مخابراتي بي سيم در محل مستقر بودند كه پس از خارج كردن غرق شدگان از دريا توسط غريق نجات نسبت به احيا و اعزام آنان اقدام مي‌كردند كه حاصل اين تلاش نجات 53 مورد احيا موفق بوده است.
دكتر حدادي، با اشاره به پوشش بالاي طرح سالم سازي در سواحل شمالي كشور در پايان از هموطنان خواست تا براي شنا كردن از محدوده اين طرح استفاده كنند.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده