نامه امام جمعه رامسر به مسئولین استانی و کشوری

حجه الاسلام عبدالرحمن باقرزاده امام جمـعه رامسـرطی نامه هایی جداگانه خطاب به رئیس جمهور،وزیر راه و ترابری و همچنین استاندار مازندران خواهان توجه بیشتر مسئولین به شهرستان رامسر شد.
در نامه امام جمعه رامسر خطاب به دکتر احمدی نژاد آمده است:
احتراما طی چند نامه گذشته باستحضار رساندم که مسجد جامع رامسر چند سالی است که کاملا تخریب شده و در حال بازسازی می باشد. البته این پروژه با پیشرفت فیزیکی حدود 50% در حال حاضر بعلت فقدان منابع مالی با توقف همراه شده است. در سال 85 عنایت فرموده و مبلغ 30 میلیون تومان مساعدت فرمودید که ضمن تشکر، در مقابل هزینه های سرسام آور ساخت یک مسجد در سه طبقه خیلی ناچیز بحساب می آید.
لذا چند نامه به محضرتان ارسال نمودم که پاسخ مطلوب و عملی دریافت نکردم. حتی نامه اخیر این جانب به واسطه جناب آقای مهندس مشایی به جناب آقای سعیدلو معاون محترم اجرایی جنابعالی رسیده و ایشان دستوری لازم مبنی بر مساعدت را به آقای دادخواه داده اند ولی باز هم متأسفانه در یک اقدام بی نتیجه و مانند گذشته به سازمان اوقاف ارجاع شد که حتی در صورت عنایت سازمان مزبور، مبلغ مساعدت ظاهرا از مرز پنج میلیون تومان تجاوز نخواهد کرد که هرگز کارساز نخواهد بود.
لذا از جنابعالی انتظار می رود به همان میزان که برای موضوعات ورزشی عنایت خاص نشان داده و مستقیما دستور پرداختهای چند صد میلیونی برای حل مشکل آنان صادر می فرمایید، در این امر خداپسندانه نیز دست ما را گرفته و عنایتی ویژه را مبذول فرمایید. امیدوارم این نامه به سرنوشت نامه های قبلی دچار نشده و به نتیجه مطلوب برسد.
باقر زاده در نامه به سید محمد کریمی استادار مازندران بیان داشته:
احتراما با توجه به اطلاع حقیر از بعضی از مشکلات شهرستان و مراجعات مکرر مردم و نمایندگان اصناف و ... و باور عمیق به توان و اراده حضرتعالی به حلّ سریع معضلات شهرستانها در حدّ اختیار و امکان، مستدعی است موارد ذیل را بعنوان خواسته های جدّی مردم و مسئولین شهرستان مورد عنایت قرار داده و دستورات لازم را در حوزه های مختلف صادر و از نتایج حاصله نیز حقیر را مطلع فرمایید:
1- پروژه پل بزرگ و مرکزی شهر رامسر همچنان راکد مانده و اتمام آن از انتظارات جدی بوده و نیاز به مساعدت و دستور اکید شما دارد.
مدتهای طولانی است که بعلّت بعضی مشکلات، مصالح ساختمانی اولیه شهرستان یعنی شن و ماسه از شهرستانهای اطراف با چند برابر قیمت تأمین می گردد که البته موجب رکود در اجرای طرحهای عمرانی بخشهای خصوصی و عمومی مانند پروژه راه تنکابن – رامسر گشته و با موانعی هم همراه می باشد. انتظار می رود دستورات اکید در این باره صادر فرموده و حتی عوامل برون شهرستانی که به مانع تراشی برای وصول به نتیجه پرداخته و موجب ایجاد نارضایتی و بی اعتمادی مردم می شوند، تنبیه فرمایید تا بیش از این به جوّ بی اعتمادی عمومی دامن زده نشود.
همانگونه که اشاره شد، متأسفانه پروژه توسعه راه تنکابن – رامسر با روند لاک پشتی شکل گرفته و تقریبا متوقف بوده و به شکلی عجیب، موجبات دلسردی عمومی و بروز تصادفات مختلف را فراهم نموده است و اخیرا هم از منابع رسمی مطلع شدم که به دستور معاون محترم وزیر جناب آقای سعیدی کیا برای تکمیل پروژه کمربندی تنکابن، تکمیل راه تنکابن – رامسر توسط شرکت توسعه راهها تعطیل شده است. لذا مستدعی است اجازه ندهید بیش از این پروژه مزبور راکد بماند و ...
به سهم خود بر راه اندازی هر چه سریعتر کارخانه کمپوست شهرستان تنکابن که در مجموع هشت شهرداری از جمله شهرداریهای این شهرستان نیز از منافع آن بهره برداری خواهند نمود، تأکید می کنم.
سالهاست که پروژه احداث ساختمان دانشکده پرستاری فاطمه زهرا (س) رامسر علیرغم تهیه و آماده سازی زمین، مطالعات اولیه و ... بصورت راکد مانده است. مستدعی است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا این پروژه از محل اعتبارات سفر دوم ریاست محترم جمهور به استان مازندران در اولویت لازم قرار گیرد.
از قرار اطلاع بعضی از دستگاههای اجرایی شهرستان تا سقف 30 میلیون تومان اجازه عقد قرارداد با پیمانکاران مختلف را دارا می باشند. مستدعی است در صورت امکان و صلاحدید دستور فرمایید تا جهت تسهیل در امور و با رعایت موازین قانونی و تفویض اختیارات لازم، این مبلغ حداقلّ تا سقف 100 میلیون تومان افزایش یابد.
باقر زاده امام جمعه رامسر در نامه خود خطاب به بهبهانی وزیر راه و ترابری آورده:
حتراما ضمن تشکر از پیگیریهای بعمل آمده در جهت انتقال مجتمع تفریحی ریاست جمهوری رامسر به شرکت فرودگاههای کشور جهت ایجاد باند جدید در فرودگاه رامسر که بدنبال وعده و دستور ریاست محترم جمهور و حدود دو سال تلاش صورت گرفته و تقاضا برای رسیدگی به این موضوع تا حصول نتیجه و تکمیل پروژه توسعه فرودگاه باستحضار عالی می رساند:
جنابعالی بهتر از هر کس می دانید که نقش راه در توسعه منطقه یک نقش کلیدی است.
متأسفانه شهرستان رامسر بعنوان شهر نمونه گردشگری در غرب مازندران و مرز گیلان از راه ارتباطی مناسب برای توسعه برخوردار نیست. از طرفی این مسیر، تنها راه ارتباط ترانزیتی چند استان شمالی کشور هم بحساب می آید.
لذا با عنایت به حساسیت موضوع و گلایه ها و پیگیریهای مکرر همه مسئولین شهرستان از جمله این حقیر در چند سال گذشته، پروزه تکمیل اتوبان تنکابن – رامسر چند سالی است که آغاز شده ولی از سرعت بسیار پایین و غیر قابل قبولی برخوردار بوده و بعضا با توسعه چند صد متر در بین مسیر و عدم تعریض قبل و بعد آن قطعه، منجر به حوادث و تصادفاتی تلخ نیز می گردد.
لذا با عنایت به موارد فوق، مصرا از جنابعالی استمداد می شود دستور تسریع در تکمیل این پروژه را به شرکت توسعه راهها صادر نموده و دستور فرمایید این جانب را از نتیجه حاصله مطلع نمایند تا باطلاع مردم شریف و چشم انتظار منطقه رسانده شود.
ستاد نماز جمعه رامسر
منبع سايت بارامسر

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده