پنج اشتباه فاحش در کسب و کار
جری هانسون - ترجمه: ستیلا باسقی ـ اداره کردن کسب و کارهای کوچک گاه همراه با ریسک است. در اینجا به چند مورد اشتباهی که می تواند کسب و کار ما را به خطر بیندازد و حاصل یک تحقیق در این زمینه است اشاره می کنیم. 1- به وجود آوردن یک کسب و کار بر مبنای درآمد به جای توانایی ها: بدون داشتن شور و اشتیاق نسبت به محصول یا خدمتی که ارائه می دهید به طور حتم در موضع عدم برتری قرار خواهید گرفت.
اگر از رضایت قلبی یا توانایی های طبیعی خود آشنایی کامل نداشته باشید، ابزار اصلی بازاریابی خود را تضعیف می کنید.
2- وفق دادن با رقبا به جای متمایز بودن و یافتن نیچ مارکت:در بسیاری از صنایع تمام رقبا در دریایی از همانند بودن دست و پا می زنند، از این مخمصه بیرون بیایید و به نیاز های برآورده نشده پاسخ دهید.
3- تلاش برای کسب درآمد از یک ناحیه به جای ایجاد مدل های کسب درآمد از چند جهت: این یعنی کار کردن در شرکت بزرگ تری که در آن همه درآمد شما فقط از ساعت های کار و دستمزدتان حاصل نمی شود.
4-بسته بندی محصولات به سلیقه خود به جای سلیقه مشتری: مشتریان امروز با مشتریان دیروز خیلی تفاوت دارند.
آنها به دنبال چیزی هستند که به زندگی شان ارزش های ملموسی ببخشد، پس روی یافتن راه حل های حقیقی متمرکز شوید.
5- حرکت با جریان یک رسانه برای انتقال پیام به جای ایجاد آن: انتشار، یک روش تبلیغی تازه است. وقتی یک مقاله یک دستورالعمل، یک ویدئوکلیپ، یک وبلاگ یا مسابقه خلق می کنید به استراتژی معنی داری دست یافته اید که با سبک ارتباط و اهداف کسب و کار شما تناسب کامل دارد،پس پیش از آغاز یک کسب و کار به تله هایی بیندیشید که سر راهتان هست. به این ترتیب احتمال موفقیت در این کسب و کار افزایش می یابد.
اگر از رضایت قلبی یا توانایی های طبیعی خود آشنایی کامل نداشته باشید، ابزار اصلی بازاریابی خود را تضعیف می کنید.
2- وفق دادن با رقبا به جای متمایز بودن و یافتن نیچ مارکت:در بسیاری از صنایع تمام رقبا در دریایی از همانند بودن دست و پا می زنند، از این مخمصه بیرون بیایید و به نیاز های برآورده نشده پاسخ دهید.
3- تلاش برای کسب درآمد از یک ناحیه به جای ایجاد مدل های کسب درآمد از چند جهت: این یعنی کار کردن در شرکت بزرگ تری که در آن همه درآمد شما فقط از ساعت های کار و دستمزدتان حاصل نمی شود.
4-بسته بندی محصولات به سلیقه خود به جای سلیقه مشتری: مشتریان امروز با مشتریان دیروز خیلی تفاوت دارند.
آنها به دنبال چیزی هستند که به زندگی شان ارزش های ملموسی ببخشد، پس روی یافتن راه حل های حقیقی متمرکز شوید.
5- حرکت با جریان یک رسانه برای انتقال پیام به جای ایجاد آن: انتشار، یک روش تبلیغی تازه است. وقتی یک مقاله یک دستورالعمل، یک ویدئوکلیپ، یک وبلاگ یا مسابقه خلق می کنید به استراتژی معنی داری دست یافته اید که با سبک ارتباط و اهداف کسب و کار شما تناسب کامل دارد،پس پیش از آغاز یک کسب و کار به تله هایی بیندیشید که سر راهتان هست. به این ترتیب احتمال موفقیت در این کسب و کار افزایش می یابد.
1 نظرات:
سلام
لینک دوطرفه
لینکم کردی خبرم کن بلینکمت
ارسال یک نظر